söndag 13 september 2009

Pang pang!



Visst har ni alla varit med om nångång då nån sagt något som ni så väl vet att ni borde göra, men som ni av någon anledning inte kommer till skott med? (Hmmm. Hur kommer det sig att jag fick gradu flashback just nu?)
Det var just sånt som hände mig idag. En person, ingen nämnd men hon hade förr samma efternamn som mig, men nu heter fru B, kommenterade min avsaknad av uppdateringar på bloggen. "Men när ska du börja uppdatera nåt"? ( men hallåååå , det har jag inte alls tänkt på). " Men vad ska jag skriva om då"? (Om jag minns rätt så kryddade jag nog det där påståendet liite, men andemeningen var i allafall som ovan). "Men skriv om vad du sysslar med". Wau vad intressant alltså!
Ok. Idag har jag tvättat fönster på en butik som har en logo med en boll i mitten och där i:et fallit lite på sniskan och där man inte handlar FÖR så mycket. Och jag som hatar att tvätta fönster! Det blir aldrig bra utan lämnar en massa fartränder av skrapan. Men det är ju sånt man hamnar ut på då man bor med en vaktmästare. Sen var det ju ett av de få ögonblick då vi är ensamma utan ungar. Kvalitetstid kallas det visst...
Det började inte så vidare. Redan efter tre fönster (och nu snackar vi ju inte om några små gluggar utan 10 m2 rutor typ) blev jag igen påmind om vilket eländig kombination jag och fönsterskrapa är. Nehe, jag skulle verkligen inte göra den delen av jobbet. Efter en del smicker och komplimanger lyckades jag övertyga sambon om att det blir MYCKET bättre om han kör skrapan, det går snabbare och så behöver han inte putsa om efter att jag varit där. Då lämnade ju högtryckstvätten över till mig! Yes!
Jag laddade mojängen och körde så det rök i värsta Rambostil och kände mig helcool. Sen kom jag på att man kunde ha på sig öronskydden med musik i. Wau, värsta lyxen och tänk hur roligt det blev. Det är ju att hoppas att butiken inte hade några inspelningsbara övervakningskameror för då kan det bli många lustiga ögonblick i fikarummet då de får se på min regndans! Men det unnar jag dem!

Nåjo. De första höstleveranser har börjat komma in till min butik, så nu finns det en hel del nytt där. Uppdateringen av websidan är också den under all kritik, men jag ska sätta upp grejorna dit så snart som möjligt. Kanske redan i morgon? Jo, så får det bli!

2 kommentarer:

tatta sa...

Härligt med lite kvalitetstid :)

Bådil sa...

Jag bare siir tå du star me högtryckstvättin å dansar..;D