onsdag 27 augusti 2008

Nya tag

Nu är det dags att ta nya tag. Resan till Helsingfors var givande. Tänk så mycket fina saker det finns! Jag beställde en hel del skojiga saker, tyvärr har jag inte dem på bild, men jag lovar att sätta in dem på bloggen så fort jag börjar få in grejorna till butiken. En del kommer säkert att komma ganska snart. Det blev en hel del kransar att ha på dörren, både inför julen men också fina höstkransar kommer jag att få. Olika lampor och lyktor är också på kommande, liksom olika ljus i vackra färger. Och mycket annat smått och gott.
Anna och jag snurrade på i mässcentret tills vi blev utslängda ( ni vet hur det låter i högtalarna: hyvät asiakkaat...), så då vi skulle bege oss hemåt var vi helt slut.Jag tror aldrig att jag varit så trött nån gång förr! Många intryck och mycket att smälta, men skoj var det!
Och roligheterna bara fortsätter! I morgon kommer vi att packa oss i bilen igen och bege oss mot Stockholm och motsvarande mässa där. Den heter Fomex och är nog 4 ggr så stor som i Helsingfors (bevare oss väl!) Där blir det nog att vara i flera dagar. Med hjälp av den digra mässkatalogen har jag redan funderat ut en hel del som jag ska se på, man kan omöjligen hinna besöka alla utställare. Jag hoppas bara att jag hinner med dem jag prickat för ( och det är ganska så många...). Hur det än blir så kommer jag nog säkert att få med mig en hel del beställningslistor på godbitar också från Stockholm. Trevlig villa-avslutning till er alla!




2 kommentarer:

Anonym sa...

Tack för en givande helg i H-fors och lycka till med strapatserna inkommande helg. Vi väntar med spänning på vad den för med sig.

Galleri MochB sa...

Välkommen till denna världen...:O) Alltid trevligt med nya bloggare i nejden! Och vi ser fram emot allt vackert du kommer att bjuda oss på senare i affären... Trevlig resa!