måndag 1 september 2008

Hemma igen

Så var jag då hemma igen efter en händelserik helg i den kungliga huvudstaden i väster. Ojojoj vad mycket saker det fanns på Formex mässan! Som tur var hade jag strukturerat upp mitt besök på förhand, annars hade man nog varit såld.Det är omöjligt att hinna se alla utställare ( och kanske inte intresset finns för alla heller), men jag tycker nog att jag hann med dem jag tänkte. Vi var där i 1,5 dagar, men med lätthet skulle jag ha kunnat tillbringa en dag till där.
Jag hade inte med någon kamera, men jag tänkte ändå att jag skulle ge lite smakprov på en del av det som kommer att komma till butiken under höstens lopp:



Bland annat de här söta lykthusen för värmeljus beställde jag. Visst är de söta?
Jag hittade också en ny trevlig leverantör som heter Pb home. Därifrån beställde jag en del textilier, som kuddöverdrag med olika brodyrer på:



På Pb home hittade jag också mer av de populära dekorationsstenarna jag haft sedan tidigare i shopen. Nu fick jag också tag på sådana som har svensk text.

Det är flera som frågat efter termometrar för utebruk. Den här modellen beställde jag på mässan, en annan typ kommer jag att ta direkt från ett ställe i Danmark. Båda termometrarna är i emalj. Mässmodellen har dessutom en "vägg" och ett "tak" av trä:





De som besökte bostadsmässan i Vasa och/eller fritidsbostadsmässan i Björneborg har knappast undgått att se de nya lyktmodeller som kommit ut på marknaden. De ger ett jättefint sken genom "spjälorna". Jag kommer att få in två olika modeller till affären. Dels de som fanns på mässorna här, dvs. de som var gjorda i bambu. På mässan i Stockholm beställde jag också en modell som är gjord i metall. Det fina i den kråkdansen är att de kan också placeras utomhus. Det är lite svårare med en bambulykta, men det är klart, de är ju lika fina ute som inne!



Till sist ännu en sak som jag väntat mycket på för att jag tycker det är så genialiskt! Jag beställde nämligen en hel del väggord också som man då förstås ska ha på väggen... Det är små enkla budskap eller texter som kan lyfta ett helt rum. Jag beställde bl.a texter som passar till tamburen ( tex välkommen) , och till barnrummet ( t.ex sov sött). Sen blev det också en del texter som passar lite varstans, som den här:



Visst är den för fin! Den påminner oss dessutom om det lilla i vardagen som kan ge oss lycka.
Väggtexterna borde jag få ganska snart. Jag skriver mera om dem sedan då de anlänt.
Nu är det bara att börja invänta ordrarna. Jag tycker att de första beställningarna från mässan i Helsingfors borde komma denna vecka. Spännande! Ha det bra!

Inga kommentarer: