tisdag 7 april 2009

Snart är det påsk!

Äntligen är det dags för påsk! För mig har alltid påsken varit startskottet på våren och i år har vi verkligen fått vänta länge på det! Men se nu! Våren är ju alla lökväxters tid och finns det nåt mysigare är påskliljor och pärlhyacinter? I butiken har jag planterat lite tete a tetare i en väggkorg som man kan ha ute, användbar hela sommaren. Precis lika snyggt skulle det vara med violer eller penséer i denna:


En lök har vi också planterat i ett litet sött glas från Krasilnikoff. Detta glas finns i två varianter, denna med ring runt midjan där man med fördel kan plantera nån lökväxt. I den andra varianten utan ring kring midjan ryms ett värmeljus:


Pärlhyacinterna har här hamnat under en fin kunga krona:



Mer inspiration inför påsken:











Så gott folk. Ni har väl tankat och ansat kvasten inför helgens strapatser? I kväll tror jag att jag ska ge min kvast en rundsmörjning. Vi syns väl på Blåkulla?

Inga kommentarer: