fredag 13 mars 2009

Hej igen

Igen har en massa dagar flugit iväg och det börjar vara länge sen det har uppdaterats på denna sida. Projekten mina avverkas i rasande takt, nåja det där var väl att ta i... Men finska sidan är ute nu med ursäktande om alla fel/rättskrivningsfel som finns. Dessa finns ju nog en uppsjö av dem på svenska sidorna också.

På hemmafronten drar vi fortfarande frimärken, men vår kära moffa kom med en mojäng som ångar vatten på tapeterna och det har nog hjälpt till i processen, åtminstone då det gäller humöret att gå och skrapa frimärken. Nu har vi snart två väggar klara, 50% alltså. Wau! Det är väl nog färdigt till midsommaren, skulle jag tro.

Sen projekt hemligt- är- fortfarande hemligt....

Projekt fyra kan jag väl lätta lite på korken på nu. Det gäller väggorden som väckt en hel del positiv uppmärksamhet. Jag kommer nu att börja samarbeta med en annan leverantör och får på så sätt ner priset lite på dem, samtidigt som jag kommer att erbjuda möjligheten att tillverka egna väggord med egen text på, eller varför inte en bild. Hittills har jag ju tagit texterna från My first room i Sverige och där kan man ju nog också beställa specialdesigna väggord, men leveranstiden är säkert mycket längre än vad det kommer att bli på det nya sättet. Dessutom blir frakten oskäligt dyr i relation till priset på en rulle. Så ni som funderat på ett väggord men inte riktigt gillat de färdigt uttänkta idéerna till text kan nu få ert väggord med egen text. Jag skriver mera om detta senare då det blir mer färdigt. Jag tycker att det skulle kunna ske inom denna månad.

Nå i butiken då? Har det kommit nåt nytt än? Jo då. redan i förra veckan kom Madam Stolz miljonlådor (dvs lådor som innehåller en miljon innerlådor, nåja nästan då...) samt en del av de beställda varorna från danska Ib Laursen. En hel del påsk har nu kommit in:


Söta järntrådskorgar tex för de små godisäggen eller för en liten plantering.





Påskägg i olika valörer och färger. De två sista är öppningsbara och man kan ha godis i dem eller en krukväxt. Jag planterade pärlhyacint i den större och nån sorts klängväxt i den mindre. Riktigt lyckat och jag får säga det själv. Och även om det här är ägg kan man ju nog ha dem året runt, för direkt påskiga är de ju inte även om de nu råkade ha äggformat.

Lilla pippifågeln. Kan också bo i trädgården.

Lite annat än påsk har också kommit. De "riktiga" fåglarna blir säkert glad åt det mumsiga du kan sticka på pinnen i detta zinkhjärta, ett äpple, en talgboll...:




(Bilden ljuger lite för hjärtat är nog större än fågeln)

Till köket kom en skål i hamrad plåt:



En mjölkflaska med patentkork:






Rottinghjärtan i tre storlekar, tex att dekorera till dörrhjärtan eller dyl:


En liten ljuskopp på fot. Även andra användningsmöjligheter, åt tandpetare, tops, gem...




Tvåsidiga griffeltavlor för de små meddelandena:



En alldeles underbar hängkorg med blommor, både för ute- och inomhusbruk:

En söt liten träskylt:


Till sist en liten glädjespridare, men kan inte bli annat än glad åt denna mus i låda:




Pojk,- eller flickmusen bor i sin lilla tändstickslåda där han/hon har sin eget täcke och kudde. Tottitottivaale va sööööt!

Ha en trevlig helg!

Inga kommentarer: