tisdag 19 maj 2009

Där satt den!


Flaggan i topp
det blev en med snopp!

I natt blev jag moster, vid halv tre tiden ca. En liten kille blev det. Eller så värst liten var han väl inte, drygt 3,7 kg och 51 cm. Jag var riktigt spänd innan det var klart. Kunde inte sova. Så det var riktigt skönt då meddelandet kom vid halv fem tiden. Och jag vet vad han ska heta. Men det säger jag inte utan föräldrarnas tillstånd...

Nu skulle det ju vara kul att få fara och titta på underverket,för in på BB kommer man ju inte varje dag.Det var tyvärr lite dålig tajming. I kväll har Madeleine en fotbollsturnéring. Det må erkännas: Det här med fotboll är nog inte min grej. Jag tycker att jag gör det bra då jag fattat att det är två lag som springer åt var sitt håll. Och jagar en boll. Sen får man hoppas att man hurrar vid rätt tillfälle. Men barnen ska uppmuntras då det gäller fysisk aktivitet.
Sen i morgon är det fest vid eftiseteftisbarnen uppträder med en Muminpjäs. Där kommer Madeleine att dansa som"havet". Spännande. Så då blir det ingen BBresa heller. Vi får väl nog vänta till på torsdag och då har de säkert kommit hem igen, med tanke på överbelastningen där i maj i månad. Men han är ju nog relativt "ny" på torsdag med, så det ser vi fram emot!


3 kommentarer:

Malin sa...

Grattis moster!=)

StrandviksVillan sa...

GRATTIS!!! Vilken lycka!

Bådil sa...

Grattis moster!aturo