måndag 4 maj 2009

I väntans tider...



Ingenting är som väntans tider, heter det ju. Och just nu går jag i sådana tider. Och nej. Det är inte jag som ska ha barn igen även om man kunde tro det om man ser på min kroppshydda. Den är nog uppbyggd på alldeles för många godsaker. Nej jag ska bli moster och beräknad ankomst är 15. maj. ( Mycket bra val av föräldrarna tycker jag eftersom det är min namnsdag...) Jag tycker att det ska bli kul att bli moster. Då får man liksom ta de roliga bitarna. Inga sömnlösa nätter och griniga morgnar. Bara en massa lull lull. Och om barnet blir missbytt då man sitter och gullar med det och börjar tjura får man bara säga: "Åhå blev du lessen. Gå till mamma nu...( hämnden är ljuv...)". OK. Jag måste väl sträcka mig till att byta några suspekt stinkande blöjor eftersom mostern till mina barn hamnat ut för det ett otaligt antal gånger. Men annars ska jag "bara" vara moster. Få se nu då när det beger sig..
Valet av rubrik och tema till detta inlägg passar ypperligt ihop med de nya produkterna jag fått in på Cosy i slutet av förra veckan. Och nu får jag Peffanflashback. Nämligen då jag utbildade mig till lärare och gick auskulteringsåret i Vasa hamnade vi att göra upp lektionsplaner för varje lektion vi skulle hålla. Den skulle då vara indelad i minst tre avdelningar: 1) en fading-in fas, som skulle föra in eleverna på ett smidigt och listigt sätt på 2) själva temat för dagen och slutligen en 3) fading out fas som skulle knyta ihop säcken. Alla faser skulle tidsbestämmas och detta skulle antecknas i planen. Tyvärr var det ju så att det många gånger inte var så lätt att hitta på en smart inledning på några få minuter och vartefter klockan tickade på blev steget bara mindre mellan fading in och en åsnebrygga. Och det är just en sån där super åsnebrygga jag ska göra nu. Nämligen i förra veckan fick jag in en massa nya KLOCKOR! Ni fattar : I väntans tider- klockor. Wau! Vilken smidig övergång! Hur som helst dessa klockor anlände byn i förra veckan och finns strax också inne på webshoppen:


En minimalistisk klocka med endast de nödvändiga beståndsdelarna som behövs för att man ska kunna kalla mojängen för en klocka. VAD klockan visar får man gissa själv...


Klockan för den wanna be intelligenta eller för den som har compact living. Kombinerad klocka och bokrad. Här är det nog också lite gissningscentralen som gäller vad gäller tiden. Ni som besökte bostadsmässan i Vasa förra sommaren kanske såg den här där, den fanns på en hylla ovanför en dörr i ett av husen.



Och till sist en skojig köksklocka där t.om visarna består av en kniv och en gaffel. Lite annorlunda kanske.
Kom ihåg Mor lilla mor på söndag! I nästa inlägg lite morsdagstips. Ha det gött!

Inga kommentarer: