torsdag 7 maj 2009

Rosor äro röda...

violer äro blå smultron äro söta min mor likaså....

Hur många känner inte igen denna standardvers på morsdagskortet? Åtaliga är de kort jag knåpat ihop under speciellt lågstadietiden med just denna lilla vers. Men den obligatoriska rosen på. För morsdag och rosor hör onekligen ihop. Tänkte här tipsa om en ros som håller sig lite längre än den vanliga:



Cult Design har en serie som heter just Rosa, som består av krukor och ljusstakar i vitt, svart, rosa och en mycket fin limegrön.En pigg serie.
På Cosy finns också mycket annat som kan glädja mor nu på söndag. Även många saker som kan räknas till kategorin nyttigheter som räcker länge. Jag tänker då på Cosys stora urval av tvålar och annat luktagott :

Här en flytande organiskoch ekologisk dusch- och badtvål från franska Loranthique. Den innehåller arganolja, som är extra mjukgörande för kroppen.Den kommer förpackad i en fin gammaldags jutvävspåse.Av samma producent finns också några andra underbart doftande tvålar :




Doftar från vänster hallon/svartvinbär, fresia , iris/pensé. Mmmm.

Eller varför inte kombinera tvål och ros?



Badrosor som löser upp sig i vattnet. Kan också användas så att man nyper av ett blad i gången och använder den som "vanlig" tvål.

Badkakor, också de löser upp sig i vattnet. Eller så är de nu vackra att "bara" titta på.

Och visst finns det många prylar också på Cosy som säkert faller mor i smaken, här följer ett litet collage. Jag låter bilderna tala för sig själva:










Var rädd om mor och skäm bort henne lite! Det är först då jag på sätt och vis har mist min mamma som jag har insett hur mycket hon egentligen betydde och skulle ha betytt i kontakt med de egna barnen. Mor lilla mor, vem är väl som du? Ingen i hela världen!

Inga kommentarer: