måndag 8 december 2008

Sent ska syndaren vakna...

heter det visst. Eller syndaren och syndaren.I mitt fall är det snarare slöfocken. Jag har i en månads tid tänkt att jag i butiken ska ha en avdelning "dagens julklappstips", en typ av julkalender alltså. Sen skulle jag också överföra samma grejor till bloggen. Döm om min förvåning då jag i går konstaterade att det var 7.12 redan, dvs att man redan SKULLE HA ÖPPNAT sju luckor. Lite sent ute alltså. Därför tänkte jag nu göra nåt som är väldigt big no-no. Dvs ÖPPNA FLERA LUCKOR SAMTIDIGT! Helt otroligt. Tur att min treåriga son bara kan läsa en enda bokstav ( "ett streck upp, ett streck upp och ett streck i mitten" Ni fattar va? Bokstaven H som i Hugo!) , för skulle han läsa detta skulle han nog bli förtvivlad. Vi har hemma haft lååååånga diskussioner om varför man bara får öppna en lucka i gången i chokladkalendern! Och nu går mamma och öppnar flera luckor på en gång. Ofattbart! En helt okonsekvent mor!
Nåja vi låtsas inte om det nu utan trycker på rewind knappen och inbillar oss för ett par sekunder att det är den 1.12 - 7.12. Ok? Även dagens lucka finns där. Julkalendern hittar du i marginalen...





Inga kommentarer: