tisdag 2 december 2008

Äntligen!


Jag säger precis som Gert Fylking på Rix-FM: Äntligen! Äntligen kom mitt glögg som varit på väg från Sverige sedan mitten av oktober! Eller egentligen var det en helt ny sändning som kom då transportbolaget med tre bokstäver har slarvat bort mina ursprungsgrejor. Hur som helst, glöggen är på plats och den har en jättefin flaska, klar att ge bort till någon. I samma serie finns också en kolsyrad enbärsdricka åt dem som gillar den smaken:



Också några skojiga minimorotsmarmelader kom, i tre olika smaker: krusbär-kanel, hjortron-whisky och apelsin-citron-konjak.


I dag på eftermiddagen kom också en restorder från Madam Stolz och Maileg, bland annat den här söta grisen i trä, lämplig för ett litet ljus:



Små hjärtan i fattigmanssilver kom också i set om tio i en påse. Efter noga övervägande tog jag beslutet att sälja dem i lösvikt i stället för då bli priset endast 0,95 € st. Ett fynd alltså! De här små kulorna i fattigmanssilver blir jättefina för julens fester:

Upptill kan man sticka i en lapp och på så sätt kan dessa användas vid bordsplaceringen. Och visst kan man fästa ett snöre i öglan också och få en söt liten boll.


Även det här fina glaset för ett värmeljus kom in idag som rest. I morgon eller senast på torsdag borde jag få mera saker till gottehyllan, bland annat väntar jag några sylter med spännande smakkombinationer. Och på söndag blir det smakprov! Om det är de här syltorna som står i tur har jag inte riktigt bestämt än, men något gott blir det i allafall! Vi hörs!

1 kommentar:

alegni sa...

synd att din affär ligger ca 70 km för långt söderut ;)