torsdag 12 februari 2009

Mera nytt...

... eller fortsättningen på supertisdagen. Samma dag som Klockargårdens tvålar kom in kom nämligen också produkter från en annan ny leverantör, nämligen franska Lothanique.


Familjeföretaget grundades redan 1920 av mormoder till de nuvarande ägarna Dominique och Denis Vogade. Sortimentet består av en värld full av dofter från Provence. Jag valde dock att koncentrera mig på en doft, le bouquet de Lili, och tog in flera produkter ur samma serie:


Produkterna i denna serie har en underbart fräsch doft av nytvättat och rent med doftnoter från frukt och blommor. Nu finns följande produkter på Cosy:


Handkräm i en gammaldags tub. Innehåller hela 20% sheasmör.


Rumspray för uppfräschning av mindre angenäma dofter i hemmet. Sprayen kan sprayas direkt ut i luften, men det känns lite onödigt där allt faller ner till golvet. I stället rekommenderas att man sprutar på ett litet tygstycke eller dylikt för en längre effekt.


Bad & Duschkräm.



Doftljus i en vacker förpackning.



Samt en mycket dekorativ och väldoftande tvål, varför inte som värdinnegåva, eller i "finwc:et"?

Jag fick också tvålar från en annan av Lothantiques serier:








I den här serie kom tvålarmed doft av hallon/svartvinbär, fresia och iris/pensé. Oj det sistnämnda fick mig att börja längta efter vårens första söta penséer. Snaaaart är de här!


Till sist ännu en organisk och ekologisk produkt med arganolja. Arganoljan kommer från Nordafrika där den används i samband med hammambad. Oljan är extra mjukgörande för torr hud och sägs ha en föryngrande effekt... (jojo, de vet ju nog vilka argument de ska föra fram för kvinnor...)


Hur som helst är Bio-serien härlig, doften är ljuvlig utan att bli för stark. På Cosy finns nu bad och dusch gel som är förpackad i en fin och mysig jutevävspåse.

Dessa produkter ligger snart ute på webshopen också....

Nästa gång ska jag berätta om de underbart underbart härliga sakerna jag fick från Affari. En av mina favoritleverantörer, måste jag säga. Trådslöjd trådslöjd... Mmmmm.

1 kommentar:

Galleri MochB sa...

Jag såg nog de där översta sakerna igår...;O) Så härliga, och tänk så vackert om man kunde ha alla dedär på badrumshyllan istället för alla andra udda burkar...