lördag 8 november 2008

Men se det snöar..




se det snöar, det var väl roligt? HURRA! Men vänta nu tänker du säkert om du tittar ut i dag lördag. REGNET öser ju ner, är hon helt kokko i bollin ( för att igen använda ett av dotterns favorituttryck) nu igen? Men ser ni. Min snö kom prydligt i en låda i ca 50*50 cm flak. I en annan låda kom färdigt rullade bollar. Tänk vilken revolution Nu behöver man inte skotta snön längre utan man plockar bort den flak för flak! Alla gårdskarlars dröm ( trust me, jag bor med en...)
Och varav nu detta inlägg? Jo jag tänkte bara berätta var man med säkerhet kommer att hitta snön till jul ifall det inte kommer nån ovanifrån ( nån må nu detta förbjuda!), nämligen i Cosys skyltfönster. Och om nån undrar när det börjar bli lite mer juligt på Cosy kan jag nu officiellt meddela att torsdag i nästa vecka kommer Anna att hjälpa mig med detta. Hon är utbildad dekoratör (det känns tryggt, för att använda ett känt citat). Så senast då kommer Cosy att byta skepnad. ( Känn ingen press nu Anna, men jag litar på dig :-) )

3 kommentarer:

Anonym sa...

Jo just he! "häng ut" mej på bloggen bara så alla vet vem som råddar i boden. Suck alltså! Känn ingen press... :P

Galleri MochB sa...

Blir säkert hur fint som helst! Skulle anlitat henne jag också om jag haft en bod... ;O)

Anonym sa...

Gissa om "hon" är glad att få komma på jobb då :) Trots ovanstående "gnäll". Snöbollarna låter speciellt roliga! Ses på torsdag.