torsdag 27 november 2008

Dags för lilla jul...

Ni har väl listorna klara gott folk? För det är ju på lördag han kommer, listinsamlaren.
Jag minns riktigt hur spännande det var i barndomen då det smällde till i ytterdörren och ett paket flög in. Man vågade ju inte sig ut i hallen på flera timmar efteråt ifall han skulle stå där och kika. Med egna barn har det varit likadant. Jag minns speciellt en gång då lillajultomten hade lämnat efter sig en bit av skägget i dörren. Då var ögonen stora på den lilla tösen hemma må jag säga! Och gröten som bars ut. Och som var uppäten. Fantastiskt. Sen minns jag dock också den gången då lillatomten inte såg listan som var ihoprullad och fastsatt i en påse på dörrhandtaget. Hur förklarar man såna saker för en gråtmild fyra-åring???? Om jag minns rätt var det pappan som fick göra sig ett ärende till vedlidret den kvällen...
Lilla jul och julfester överlag brukar ibland föra med sig en önskan att man ska ta med sig nåt till tomtesäcken för någon euro. Detta kan vara svårt att hitta så jag tänkte jag skulle lista några förslag på sånt som skulle kunna passa i ett sånt paket:
- Glöggtvålen , stämningsskaparen för WC, 4,90 st.
- Söta kökshanddukar med tomtemotiv 4,90 st.
- Disktrasor med julmotiv och andra 3,50 st.
- Svenskt mathantverks skorpor, nu utförsäljningspris endast 2€ st.
- Julservetter från 2,90 paket
- Hyacintvas 2,90 st
-Roliga pepparkaksmått 1,50 st
-Saemas kryddblandningar 3,50 st
- En mugg med sked i porslin 2,90 st

osv osv. Detta som exempel på bruksvaror om man vill ge nåt man kan använda till något. Naturligtvis finns det julgranspynt och smågrejor i massor också att välja bland i den här prisklassen.

Lilla julen till ära ger jag torsdag till lördag - 15% på alla lyktor och ljusstakar
(dock inte Cults). Välkommen att välja din favorit!



Inga kommentarer: