onsdag 5 november 2008

Nej nu..

har tiden satt på en högre växel! Jag insåg att jag inte uppdaterat bloggen på över en vecka! Skäms på mig. Man kan ju lätt tro att jag legat på latsidan, men min vana troget har jag x antal projekt på g. Nummer uno nu just är att få igång webshopen och det ska ske NU ( nå kanske inte så bildligt N -U, men inom ett par dagar). Jisses vad jobb det är med en webshop innan allt är på plats. Men jag tror nog att det blir bra. Vissa av bilderna är tyvärr lite suddiga, men kanske det går så på en övergångstid. Måste fundera lite till på det. Men som sagt, snart öppnar shopen. Då kan man i lugn och ro titta lite hemma vad som finns då jag vet att det är lite fullsmockat just nu i butiken.Jag meddelar närmare vilken dag startskottet går!
Fullsmockat ja. En hel del leveranser har jag nog fått den senaste veckan också. Vad ska jag börja med. Jo, väggorden har kommit, bland annat detta:

Vaddå, "väggord"? Vad är nu det? Jo:Väggord är att inreda sitt hem med bokstäver, ord och text. Ord väcker nyfikenhet, inspiration och reflektion.Ord förstärker hemmets stil och
atmosfär. Väggord är texter utskurna i självhäftande vinyl som lätt sätts upp
på väggar, möbler, lådor, dörrar, kakel, glas, golv med mera. I matt färg ger väggord ett målat intryck. Och de är jättesnygga!
I går fick jag också en leverans från Vikingland i Sverige. Och nej. Inga vikingar kom. Men i stället en hel del stadiga saker i järn, bland annat denna smidesdroppe:



Bottnen på denna manick kan skruvas ur och så kan man sätta i en blomma eller ett ljus ( det finns en tagg så att ljuset hålls på plats). Droppen är ganska stor, ca 45 cm hög, sen tillkommer en krok och en lång kedja( på bilden delad itu). Dessutom kommer en ordentlig takkrok med. Julklappstips?
Många har frågat mig när jag kommer att plocka fram julsakerna. Jag kommer att suga på den karamellen lite till och få igång webshopen först, men sen ska jag nog plocka fram allt. En del finns nog redan på plats, tex.

Denna mjuka och bulliga kudde från svenska Miljögården,

En adventskalender med 24 krokar. Perfekt, för då får man göra paket som passar till innehållet (nån annan än jag som försökt fylla de pyttepyttepytte påsarna som finns i vissa advents-kalendrar?)
Och vad sägs om att i jul få sätta tänderna i en riktig prinsessa eller en räidi traktor?


Pepparkaksformarna är inte fullt så där stora, utan ca 5 cm. Och inte att förglömma alla de mysiga julkort från Minna Immonen jag har. Ska korten lite längre väg ska de väl snart postas skulle jag tro.

Men med tanke på det vackra augustivädret vi fått i november har jag sparat det bästa till sist:
Denna vecka ( fram till 8.11) får du

- 20% PÅ ALLA KRANSAR I BUTIKEN, bland annat på denna vackra äppelkrans jag har visat tidigare:




Nu är det dags att jobba vidare. Ta vara på det underbara vädret, tids nog kommer nog slasket!

Inga kommentarer: