måndag 19 januari 2009

Mässnytt!

Hälsningar från Stockholm och Formexmässan ! Tänk vad mycket fint det finns här i världen! Formexmässan väcker verkligen "vill ha"- begär! Egentligen är det förbjudet att fotografera inne på mässområdet, men jag bad snääääällt på ett par ställen för att ni skulle få en liten inblick i vilket dilemma jag stått inför nu i helgen. Vad tusan ska man välja?









Flera hundra utställare i tre stora hallar är vad som väntar en då man kliver in genom portarna. Ok, det må bekännas att alla montrar inte är intressanta för alla mässbesökare. Och det är nu tur, för det skulle inte finnas en chans att hinna genom allt på fyra dagar. Jag var där i två dagar och fick nog ligga i! Och då hade jag ändå gjort upp ett "schema" i förväg med de platser jag ska besöka (ok.ok, jag har lärarutbildning...)
Nå vad hittade jag då? Tack och lov att man från de flesta ställen får orderbekräftelser för annars skulle man nog ha nollkoll på vad man beställt. Det man nu kan vänta sig i Cosy inom en snar framtid är bla. ett flertal nya safter, tésorter, sylter, godis (även sockerfritt), tvålar (bland annat för hunden och en verkstadstvål), tvättnötter, doftljus som brinner länge, mysiga små kappsäckar för barn, nya glas och porslinprodukter, kökshanddukar, nya skyltar, påskpynt, krukor, trädgårdsgrodor, trädgårdsamplar och annat pynt, nya sorter av disktrasorna, mm mm mm....



Bland annat denna krona får göra en sväng till Närpes senare i vår. Jag återkommer med bilder på de här sakerna vartefter de kommer in till affären.
Nu blir det en liten andhämtning på ett par dagar. Under de dagar måste webshopen uppdateras, jag skäms nåt otroligt över mina julprodukter i shopen. Jag SKA skärpa mig och hitta lite tid för att rensa där och plocka in nya saker, som trots allt finns!
På fredag är det sen dags för nästa mässa, denna gång Forma mässan i Helsingfors. Den mässan är betydligt mindre, men det finns nog en del fina saker där med så det blir kul att åka dit med. Och lite Helsingfors shopping är väl aldrig fel...
Ha det så bra!



3 kommentarer:

alegni sa...

shopping i helsingfors skulle jag inte tacka nej till... men på formexmässan skulle jag säkert få huvudvärk av alla impulser man får där ;)
ska bli spännande att se vad du hittat till butiken!

StrandviksVillan sa...

*Gulp* förstår dilemmat! Kan tänka mig att där fanns föööör mycket fint som lockade. Tack för titten!

Tre rum sa...

Oj du milde tid vad svårt det skulle vara att bestämma sig av allt det fina bara på bilderna du visade.Vilken härlig butik du ser ut att ha, grejer helt i min smak!