torsdag 22 januari 2009

Nå nu

tror jag att jag har det värsta upprett i webshopssystemet. Tänk vad mycket jobb en felklickning kan föra med sig! Nästan så att jag drabbats av klickfinger nu! Nå inget ont som inte för nåt gott med sig. Jag fick nu möjlighet att rensa i shopen också, så nu finns det ganska mycket nytt där.
I affären har det också kommit en del av Cults nyheter nu. Lite av Folklore produkterna kom in och det är ett mönster att bli glad av i snöslasket:





Gracilisserien har också fått tillökning. Nu finns kuben och lilla krukan också i en blek pastellrosa färg. Samma färg finns också på gracilismanschetten.




Nu har det också kommit en "Life" och en "Love" kub som båda har tänkvärda ord. Olika på båda sidorna:


En annan nygammal serie som jag fått in heter Vinkel. Vinkel är som namnet antyder en vinkelformad serie som går att kombinera sinsemellan, som ett litet inredningspussel, för att skapa kvadrater eller assymetriska former. Vinkel kan användas till det mesta; kökets kryddplantor, kaktussamlingen, en inneträdgård i mini-format eller som godiskål till festen. Serien består av tre olika "byggsatsdelar" i varierande höjder. Krukorna är formade så att de både kan kombineras med varandra och med andra av Cults kvadratiska Kub- och 12-serie. Stora variationsmöjligheter alltså!





Snart kommer också andra nyheter från Cult. Den nya katalogen finns nu i butiken. Välkommen att hämta din egen eller läs den i elektronisk form på cultdesign.se.




I morgon beger vi oss då på en ny inköpsmässa, denna gång till Helsingfors. Därifrån kommer jag att beställa en del nya tvålar och andra städmedel, ramarna för skolfotografierna får jag inte glömma, lite flera ljus och säkert en hel massa annat som kommer med " i farten". Egentligen har man ju nog världens bästa jobb!


4 kommentarer:

StrandviksVillan sa...

Visst har du ett drömjobb även om det är stressigt i perioder!
Har länkat till dig i ett inlägg...

Anonym sa...

Ja visst har du! Jag är glad att få låna det ibland :) Trevlig resa.

Galleri MochB sa...

Två ramar för skolfotografier får du boka åt mej, fast jag vill se dem in real först innan jag köper dem...:O) Trevlig resa nu IGEN!

alegni sa...

jag undrar varför det är så svårt att hitta nätta blomkrukor som inte är så kantiga i år?
du har en massa trevligheter i din butik. jag blir mer o mer övertygad om att ett besök hos dig snart är ett måste...