onsdag 15 oktober 2008

Länge sedan sist!

Nu har jag inte uppdaterat bloggen på ett tag. Men tro för den skull inte att det inte har hänt nåt i byn! Lördagen spenderades på modevisning tillsammans med Carisma kläder. Tyvärr var vädret inte det bästa från morgonsidan, men den tid visningen pågick( 14-14.45) kom inte en droppe regn! (Att solen började skina kl. 15.10 kan väl tillskrivas Murphys lag)
Vädret till trots hade rätt så många människor letat sig till parken för att ånjuta föreställningen. Här några bilder därifrån:



(Vaddå, smygreklam till höger????)

Min uppgift på visningen var, tack och lov, inte att visa kläder, utan att visa saker och göra scenen lite hemtrevlig. Här är en del av det jag ställde ut:



Kläder måste ju tvättas ibland. Stor tvättkorg i plåt. Tv. en trevlig box från svenska Dixie för förvaring av tvättmedel. Till höger, tja, ni ser ju själva...



Här en box, också i plåt för förvaring av olika städgrejor. Överst en uppsättning fack, som kan tas bort. I facken har jag satt miljövänliga rengörningsmedel från Maison Belle samt lavendel i strut.

Till sist en bild för att tacka de talkokrafter jag har så fort jag får nån idé. Utan er hjälp skulle det inte bli nåt! Tack till sambon och PM.:



Tack också till Carisma kläder för gott samarbete. Förhoppningsvis får det en fortsättning!

Efter showen fortsatte jobbet i butiken för ovannämnda talkotomtenissar. Nu har "jag" byggt en egen avdelning för luffarslöjden och den kommer att utökas vartefter nya produkter kommer in.
Järntråden är ju världens underbaraste material! Tänk vad mycket fint man kan åstadkomma av den, tex:




Först en praktisk korg att hänga upp för förvaring i köket, barnrummet, badrummet...
Sedan en vacker bur för ett värmeljus eller ett mindre blockljus.
Sen en sirlig korthållare. Perfekt för brev eller de kommande julkorten!
Till sist en krukdekoration för krukväxten. Vilken skillnad med små medel!

( Nu kommer jag väl nog att få äta upp det där med att järntråden är fin! Jag har ju liksom lite gnatat på min sambo ( järn& plåtfantast), som helst bockar en plåt över allt.)

Efter denna ombyggnad kommer ännu en del hyllor att flyttas om i butiken. Som nästa projekt blir barnavdelningen.

Nu ska jag fortsätta med mina lådor från Madam Stolz. Mycket fint på gång! Mer om det i nästa inlägg!
Ha det!

1 kommentar:

Anonym sa...

Hejsan!! TUSEN TACK själv för det underbara samarbetet och jag hoppas vi kommer att fortsätta!! Har inte hunnit tacka dig före. Har nog kollat bloggen men noterade inte att man kunde kommentera.:) Okej jag letade nog men fann inte var och NU så såg jag ju det med detsamma :) snacka om blind :D men bättre sent än aldrig!
Förresten kul och roligt då du har en blogg. Roligt att titta och följa med!! Kram Carisma Kläder Johanna