torsdag 16 oktober 2008

Mycket nytt nu!

Knappt hade jag plockat upp Madam Stolz lådorna så kommer en leverans från en annan dansk leverantör, Krasilnikoff:



Och därifrån kom också mycket nytt och fint. Bland annat denna fina hjärtekrans med plats för kort och vykort:



Kransen är hela 40 cm i diameter så den rymmer många kort!
Vi går ju mot kallare tider ( hujedamej!) . Denna lilla mojäng kan vara till hjälp för att hålla koll på läget hur många stickasockar som behövs:


Termometer är ca 20 cm lång och den är i original fransk emalj. Den kan användas både ute och inne. ( Vi som bor i gamla trähus vet att det vintertid också inomhus kan vara intressant att veta hur varmt (läs: kallt) det är inne..)

Det övriga i lådorna kan tillskrivas julsaker men jag kan inte hålla mig så ni ska få tjuvkika lite vad som väntar om en månad kanske. (Men säg inte åt nån att ni fått se på lite julsaker redan i oktober!)





För att kompensera detta etikettbrott ska jag nu snabbt visa lite av allt annat jag har från Krasilnikoff i butiken. Vi börjar med en vintagepläd i 100% ylle:



Gosigt, va? Speciellt bra i ovannämnda dragiga gamla trähus... Kökshanddukar finns också, dock nu endast i rosa & rött:


Handdukarna är i våffeltyg. (Nån annan än jag som får lite lågstadievibbar då det gäller kombinationen våffeltyg och handduk?)
Krasilnikoff står också för en del av de populära ljusstakarna i fattigmanssilver som finns på Cosy:



Namnet fattigmanssilver kommer ju från det att det egentligen är fråga om ljusstakar i glas som behandlats så att de ska se ut som silver.

Nu ska jag rusa till dagmamman och hämta sonen, till F och hämta dottern, hem och laga mat och sen börja storjobba på webshopen. Tack A för ditt tålamod då det gäller att förklara data för en som har humanistisk utbildning!
Hej hej!

Inga kommentarer: