måndag 20 oktober 2008

Vilken röra ...

... det har varit på Cosy de senaste dagarna. Jag har ju berättat om att jag kommer att ändra om där och att det skulle ge i faser. Fas ett var att bygga mellanväggen där trådslöjden kom in. Fas två skulle vara att barnavdelningen skulle få ett eget hörn. Sen skulle vitrinskåpet flyttas, osv osv.
Barnavdelningen flyttades rätt snabbt och stor på sig som man var tyckte jag ju att vi kunde ju fortsätta nu då vi ändå höll på. Det ena ledde till det andra som ledde till det tredje. Till slut hade vi flyttat på i princip allt i affären. Och som vanligt då jag ska göra nåt rusar jag till i början och tänker tjohejsan vad det här blir bra. Och oj vad fort det kommer att gå. Efter 10 timmar brukar både effektiviten och humöret vara ett annat. Seeegt. Men nu efter x antal timmar tycker jag att det blev helt ok. Det stora som har hänt är att barnen har fått ett eget hörn och Cult design har fått sitt hörn. Jag får i detta skede tacka systeryster som plockade gejjor med mig på söndageftermiddagen/ kvällen. Medan hjälpredan är nöjd med en pizza i lön kan man inte klaga!

Riktigt klart är det inte ännu då jag väntar på en utdragssoffa, som pappa har restaurerat så den är på g. Sen kan man börja tala om det nya Cosy. Min pappa (65+) kallar det en diversehandel och det är väl just det det är då det ska finnas lite åt alla smaker. I morgon kommer bilder på nya Cosy!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vykortet har anlänt..Vad tog det, en månad cirka?
Blir spännande att se bilder fr. nya Cosy.

Anonym sa...

Jestas va du måste ha jobbat på! Kommer in imåron å kollar läget...så att all e under kontroll :)