torsdag 18 september 2008

Nya kort

På onsdagen var det lite lugnare på leveransfronten, men jag fick i alla fall in några nya kort från Minna- kortti . Minna-korten görs utgående från akvareller målade av bildkonstkonstnären Minna L Immonen och de har alla en väldigt varm och sympatisk ton. Tänkte idag uppmärksamma Minnas kort lite. Så här ser Minna ut:




Minna, född 1964, använder sitt flicknamn Immonen då hon signerar sina kort. L:et i Minna L Immonen står för hennes nuvarande efternamn Laukkonen. Paret Immonen-Laukkonen har sex barn (det ni! själv har jag svårt att få styr på två...)
Minna står för planeringen av alla kort som Minna-kortti ger ut. Dessutom planerar hon också kort som organisationer som Unicef, Röda Korset och Rädda Barnen gett ut. Minna har även planerat bla. Arabias julmugg- och burk serie både 2004 och 2005. Dessutom har Minna också illustrerat en hel del böcker.
Jag valde länge innan jag bestämde mig för vilka kort jag skulle ta till Cosy Living. För en presentbutik utan kort är ju som, tja en båt utan vatten. Jag föll till sist för Minnas kort för att de på nåt sätt är så harmoniska och alla människorna ser så snälla och glada ut. Att de är gjorda utifrån akvarellmålningar gör också att färgsättningen blir väldigt mild. Det är kort att bli glad av!
Här några exempel på de kort jag har, många många fler finns i butiken:



Inga kommentarer: