tisdag 23 september 2008

Poff!

Fredagen och lördagen kursade jag mig. En riktigt bra kurs var det. En sån där kurs man går ifrån och tänker att man verkligen lärt sig nåt nytt. Nu låter det ju som om jag skulle skryta om min allmänbildning och kunskap överlag, men handen på hjärtat, hur många gånger har ni inte varit på kurs och blivit serverad mer eller mindre självklara saker? Nu var det här alltså ingen sådan kurs, utan en kurs med en enorm behållning. Och att kursledaren var bra gjorde inte saken sämre direkt.Det var en kurs om internet och kanske jag tyckte att jag lärde mig så mycket pga att jag inte är någon direkt Einstein då det gäller datorer (ibland är jag överlycklig då jag hittar det lilla krysset i övre högra hörnet- räddaren i nöden...). Då jag gick hem i lördags var jag i alla fall full av glädje över mina nya insikter. Hoppas att kunskaperna inte avdunstar lika snabbt som de kom in i skallen nu bara...
Under tiden jag satt på kursbänken fick min vikarie Anna in leveranser till boden. Det sa bara poff! och så var lagret fyllt! Jag fick ett SMS mitt i allt där Anna skrev: Oj oj oj va e a kumi myshy gejjår... Då visste jag att det var nåt stort på g.
Matkahuoltokillen var väl inte sådär jättetjohejsan med mina lådor. Men då skulle han bara veta hur det egentligen är med Madam Stolzleveranserna: De här lådorna är sk. miljonlådor. Vi som brukar gå på auktion vet att det betyder lådor vars innehåll aldrig tycks ta slut. Och precis sådana är Madam Stolz lådor. Ytterlådan kan innehålla 15 lådor med 20 småsaker i varje låda.
Yes! Det betyder ju att det är mera att plocka upp och spänningen håller i sig lite längre ( vadå, jag låter som en fyraåring på julaftonen?)
Nu ska jag visa ett axplock av det som kom:




Utbudet av vita lyktor ökades rejält. De har ju varit en liten bristvara de senaste veckorna, men nu finns flera sorter igen. Observera att lyktan längst till höger är en väggmodell som ska hänga direkt mot en vägg. Snyggt!

För vardagslyxen fick jag både en kroppslotion som doftar alldeles underbart av vilda rosor samt små påsar med lavendel :



Utbudet av produkter i luffarslöjd utökades också, även om den här bilden knappast visar produkterna från deras bästa sida:

Det är fråga om en kaffefilterhållare, en ny hylla med krokar, ett servettställ och ett kakfat i luffarslöjd och glas. Speciellt fatet tyckte jag var jättesnyggt. De andra kakfaten jag har haft i luffarslöjd har varit tvåvånings, så det här är ju lite mindre nu då.
Till sist ännu en jättepigg höstkrans:




Den där skulle sitta fint på ytterdörren! Så där, mer än så här tänkte jag inte avslöja, men jag fick in MASSOR med julsaker också. Jag måste riktigt anstränga mig så jag inte börjar rada in alla fina saker, men det är ju så att den som väntar på nåt gott alltid väntar för länge! Snaaart, får jag dra in julgranen... Jippiii!
Nu har äntligen dimman lättat och det blev ju en riktigt fin dag i dag också! Ha det så bra alla!

Inga kommentarer: